Menu Sluiten

Google Analytics 4


Google analytics 4

Informatie over Google Analytics4.

Waarom is een GA4 opleiding belangrijk.

Google Analytics is een dienst voor webanalyse van Google om statistieken van een website te verzamelen en gedetailleerd weer te geven.

Google Analytics 4 kortweg GA4 is een nieuwe property die is ontworpen voor de nieuwe manier van meten. Het grootste verschil tussen Universal Analytics, zeg maar de huidige versie en GA4 is de manier waarop website statistieken worden gemeten.

Google Analytics 4 of GA4 help je een inzicht te krijgen in het gedrag van jouw bezoekers tussen de verschillende apparaten en kanalen die ze gebruiken.

Google Analytics4, kortweg GA4 is een nieuwe property die is ontworpen voor de nieuwe manier van meten. Het verzamelt zowel website gegevens als app gegevens om meer inzicht te krijgen in het klanttraject. Het gebruikt gebeurtenissen in plaats van sessiegebaseerde gegevens.

Vanaf 1 juli 2023 verwerken standaard Universal Analytics propertys geen gegevens meer. U kan uw Universal Analytics rapporten na 1 juli 2023 nog enige tijd inzien. Nieuwe gegevens worden alleen doorgestuurd naar Google Analytics 4 propertys.

In Google Analytics is property is een term die gebruikt wordt om een website, mobiele applicatie of blog aan te duiden die gekoppeld is aan een unieke tracking ID. Een Analytics account kan gekoppeld zijn aan meerdere properties die door dezelfde persoon of organisatie beheerd worden.

De overstap naar Google Analytics 4 kan u best zo snel mogelijk afronden zodat u klaar bent voor het nieuwe jaar. Zorg ervoor dat alles is ingesteld om voldoende historische gegevens en continuïteit in Google Analytics 4 op te bouwen.

Google Analytics Versie 4 Opleiding of GA4 Training.

Tijdens de GA4 training leert u alles over de nieuwe gebruikersinterface. Daarna duik je in de rapportage opties. Ontdek nieuwe functies, zoals voorspellende doelgroep, en verbeterde meting. U leert ook hoe u aangepaste rapporten maakt en analyseert. Als u klaar bent om de nieuwste rapportagetools onder de knie te krijgen, dan is deze training de juiste keuze voor u.

Als het gaat om het meten van en rapporteren over uw website, heeft GA4 veel nieuwe functies te bieden.

Naast het bieden van meer nauwkeurige gegevens over unieke gebruikers en paginaweergaven, heeft het ook een gratis verbinding met BigQuery, heeft het geen volumebeperkingen en kan het bepaalde gebeurtenissen automatiseren.

In feite is digital analytics het belangrijkste onderdeel voor online zakelijk succes, omdat het de belangrijkste reden verklaart waarom de meeste marketeers er niet in slagen hun advertenties te schalen en de verkoop te verhogen.

Aan de slag gaan met GA4 is belangrijk voor elke bedrijfseigenaar.

U moet vertrouwd raken met de nieuwe functies en tools om de prestaties van uw bedrijf te maximaliseren. Als u nog steeds worstelt met uw analytics strategie, moet u overwegen een gepersonaliseerde opleiding te volgen over de nieuwste versie van de software.

U zal merken dat dit programma met tal van nieuwe functies komt die u zullen helpen uw werk beter en effectiever te doen. Om uw investering in GA4 te maximaliseren, volgen onderstaand enkele tips.

Ten eerste, begrijp het meetprotocol. Inzicht in het meetprotocol stelt u in staat om gebeurtenisgegevens rechtstreeks naar de Google Analytics servers te sturen.

Dit kan u helpen een robuuste basis op te zetten voor GA4 training en debugging. Ten tweede, leer over vergelijkingen. Het vergelijken van twee of meer datasets stelt u in staat om subsets van gegevens te isoleren op basis van dimensiewaarden en andere factoren.

Info over google analytics 4

De discipline van Google analytics 4

Met GA4 kan u gegevens vergelijken met behulp van deze functie. In GA4 zijn vergelijkingen vergelijkbaar met geavanceerde segmenten in Universal Analytics.

Om te beginnen met het gebruik van voorspellende doelgroepen, moet u ten minste 1.000 unieke bezoekers hebben, waarvan een hoog percentage in de afgelopen maand een aankoop heeft gedaan. Daarnaast moet uw doelgroep een bepaald minimum aantal conversies hebben. Nadat je een audience hebt aangemaakt, kan je deze gebruiken in Google Ads.

Als je geen Ads account hebt, kun je een GA4 account opzetten om je account te koppelen aan je Google Analytics account.

Universal Analytics maakt gebruik van Event Tracking om gebeurtenissen te tellen, maar telt pageviews als een uitzondering. Event tracking is gecategoriseerd op Categorie, Actie en Label. In GA4 worden alle gebeurtenissen geteld en bijgehouden.

Leer hoe u alle drie soorten gebeurtenissen in GA kunt implementeren. Begin vervolgens met meten en optimaliseren.

Naast de GA4-basistraining heeft GA4 ook geavanceerde rapportagetools genaamd Explorations

Hoewel Universal Analytics veel voordelen heeft, biedt GA4 verschillende nieuwe functies. GA4 stelt u bijvoorbeeld in staat om gebeurtenissen met meer flexibiliteit en event agnostische attributen te volgen.

In plaats van events in kaart te brengen, kunt u nu aangepaste dimensies en metrics instellen voor elk event. Deze nieuwe functies maken het eenvoudiger om gegevens op een zinvolle manier te aan te maken en te analyseren.

Meer info over google analytics 4 nu op beboost.be.

Tags

Aan De Slag Met De Nieuwste Versie Van Ga4 | Aan De Slag Met Google Analytics 4 | Aanmaken Google Analytics 4 Property | Advies Ga4 Antwerpen | Advies Ga4 | Advies Google Analytics 4 | Analytics 4 Search |